OV-chipkaart: Pesterijen bij de RET
Afgelopen zaterdag maakte ik een reisje met de metro vanaf Rotterdam-Blaak. Er stonden twee medewerkers van de RET (of de OV-chipkaart organisatie? is er nog een verschil?) bij de poorten klaar om reizigers te "helpen". OV-chippende reizigers werden inderdaad beleefd door de ruimschoots met OV-chipkaart-lezers aanwezige poortjes geloodsd. Echter, terwijl er minstens twee stempelautomaten voor strippenkaarten klaarstonden bij de poorten, hielden ze expres maar 1 poort open voor strippenkaarthouders. Er stond een behoorlijke rij voor deze ene stempelautomaat. En om deze mensen te "helpen", riepen de aanwezige RET-medewerkers onaflatend, met een treiterende toon, dat we dan maar een OV-chipkaart moesten aanschaffen, hoefden we niet in de rij te staan!
Ik vind dit meer dan schandalig. De strippenkaart is WEL en geldige betaalmiddel bij de RET (vooralsnog...), en reizigers die daar gebruik van willen maken, hebben recht op fatsoenlijke service. Om dan expres de infrastructuur voor strippenkaarten af te bouwen en de service te verslechteren, voordat een algehele overstap op de OV-chipkaart goedgekeurd is, dat vind ik niet alleen arrogant, het is het summum van klantonvriendelijkheid!
Het zou misschien goed zijn als de OV-chipkaart zo spoedig mogelijk verplicht wordt in Rotterdam e.o.. Dan kunnen reizigers zich immers verheugen op een OV waarbij we nu, landelijk gezien, DRIE betaalmiddelen nodig hebben ipv de huidige twee, en iedereen krijgt de kans om het Rotterdamse OV-chipkaart-drama aan den lijve te ondervinden, zodat er flink aan de noodrem kan worden getrokken voordat dit systeem een landelijke ramp wordt.
Ik vind dit meer dan schandalig. De strippenkaart is WEL en geldige betaalmiddel bij de RET (vooralsnog...), en reizigers die daar gebruik van willen maken, hebben recht op fatsoenlijke service. Om dan expres de infrastructuur voor strippenkaarten af te bouwen en de service te verslechteren, voordat een algehele overstap op de OV-chipkaart goedgekeurd is, dat vind ik niet alleen arrogant, het is het summum van klantonvriendelijkheid!
Het zou misschien goed zijn als de OV-chipkaart zo spoedig mogelijk verplicht wordt in Rotterdam e.o.. Dan kunnen reizigers zich immers verheugen op een OV waarbij we nu, landelijk gezien, DRIE betaalmiddelen nodig hebben ipv de huidige twee, en iedereen krijgt de kans om het Rotterdamse OV-chipkaart-drama aan den lijve te ondervinden, zodat er flink aan de noodrem kan worden getrokken voordat dit systeem een landelijke ramp wordt.
Labels: sjongejonge...
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home