woensdag, augustus 23, 2006

1NL: We are the Borg...

Vandaag weer een nieuwe partij in de maak: Eén NL, met Pastors en Eerdmans voorop. Oude wijn in nieuwe kannen, zou je kunnen zeggen; het zijn nog altijd dezelfde enge mannetjes met dezelfde nare meningen, dus veel verandert er niet, behalve de onderlinge positionering in het rechtse alliantiespel-van-de-dag. Reken maar dat ze hard zullen moeten werken om de andere rechtspopulisten van het lijf te houden: Verdonk, Nawijn, Wilders.

Ik wil deze keer niet ingaan op de nogal voorspelbare richting van hun vijf zogezegde kernpunten, ik wou echter wel iets zeggen over de symboliek in de partijnaam:

"De naam staat voor wat wij willen, namelijk dat we met zijn allen als één man achter ons land gaan staan." - Pastors

Ja hoor, uistekende samenvatting. Laat maar komen, "zombieland", waar iedereen het roerend met elkaar eens zijn dat "onze" leefwijze de enige juiste is... ik bedoel maar:

"We are the Borg. You will be assimilated. Resistance is futile." - Star Trek
Zo'n NL hoeft voor mij echt helemaal niet! Geef mij dan maar integratieproblemen!